Month: October 2017

20 KERETA MILIK PEMIMPIN NEGARA YANG TERMAHAL DI DUNIA..WOW MALAYSIA TERSENARAI!

Kereta pemimpin negara merupakan salah satu kemudahan yang mempunyai ciri-ciri yang mampu menjamin keselamatan dari pemimpin negara tersebut. Apa yang pasti kenderaan tersebut boleh mencapai jutaan ringgit atau pun dolar bagi membayar harga keselamatan untuk seorang pemimpin. Di bawah ini merupakan kereta paling mahal di dunia yang pernah direkodkan. 20. Kenya   Mercedes-Benz Pullman S600 Nilai: USD$50, 000 19. Itali   Lancia Thesis Nilai: USD$65, 709 18. Jepun Toyota Century Royal Nilai: USD$85, 500 17. Singapura Mercedes-Benz S350L Nilai: $85, 995 16. Uzbekistan Range Rover Supercharged Nilai: USD$103, 195 15. Morocco Mercedes 600 Pullman Nilai: USD$120, 384 14. Korea...

Read More

19 Gambar Kegagalan Pereka Bangang Yang Paling “Fail”

Ada kalanya, kita boleh pejamkan sebelah mata untuk beberapa jenis kesalahan yang kita lihat dalam kehidupan. Namun begitu, terdapat juga beberapa kesalahan yang tidak dapat kita maafkan kerana ianya terang-terangan mereka yang melakukan kesalahan itu memang seorang yang bangang. #1. Bila barangan diletakkan di tempat yang salah   #2. Buat kerja biarlah ikhlas   #3. Cara terkini kapitalis memaksimakan keuntungan mereka #4. Macam mana nak guna sambil cas? #5. Bila kau tertidur semasa mengira #6. Laluan yang benar adalah di atas rumput #7. Ini bukanlah vandalisma ye #8. Kerusi yang bukan direka untuk diduduk #9. Bila kau fail subjek...

Read More

10 GAMBAR TYPO LAWAK BERJAYA DIRAKAM

Pernah typo dikala menaip? Mustahil tak pernah langsung.. mesti ada punye! Alangkan menulis pun boleh salah eja.. inikan pula berkeypad bagai.. tuptaptutaptup..Dah salah eja.. Tengok gambar2 bawah ni..Bikin saya gelak je bila baca sebab teringat diri sendiri pun cenggini gak lalu diejek dengan kejam oleh cik laki guwe yang suke ejek bini dia.. grr.. suke taip lelaju memang le salah ye dokk. Sekali dapat bangang..grrrr.. Kahkahkahkah.. yang las skali ni bikin gua dekah2 gelak..sian dia taip banyak kali.. penah gak camni tapi xdela maki keypad tu sebab salah sendiri yang naip tak hati . Sumber : Bukan Blog...

Read More

Gambar lucu daripada Photoshop, minta yang lain dapat pula yang lain. Haha.. Lawak gilerrr!!

James Fridman merupakan seorang pereka grafik British yang terkenal. Beliau terkenal kerana sedia melayani para pengikutnya di laman sosial untuk mengedit gambar menggunakan cara Photoshop. Beliau sering kali mengedit gambar-gambar itu kepada gambar yang lucu dan disebabkan itu, beliau mempunyai hampir tiga juta peminat di laman sosial. Sambil melayani para peminat untuk edit sesebuah gambar, beliau akan menjadikan gambar tersebut sangat lucu. Ayuh, kita saksikan gambar-gambar yang telah diedit oleh beliau.  Kasihan, gambar ini seolah-olah berada dalam air terjun  Apabila wajah monyet terlalu gembira Mahukan gambar menangkap ikan, tetapi ditukar kepada makanan sushi  Gambar romantik kepada gambar menyeramkan Kononnya mahu...

Read More

kea China Pening Apabila Ratusan ‘Pelanggannya’ Datang Tidur Melepak Ibarat Rumah Sendiri Setiap Hari. (10 Gambar)

Siapa yang pernah ke IKEA pasti kagum dengan perabot mereka yang sangat ringkas tetapi masih memukau. Pihak IKEA juga menyediakan banyak perabot display bagi sesiapa yang mahu mencuba sebelum membuat pilihan untuk membeli. Tetapi lain pula yang berlaku di China. Pelanggan IKEA di sana kini lebih cenderung untuk mencuba perabot-perabot mereka dalam masa yang sangat lama. Mereka mengambil peluang untuk ‘mencuba’ perabot display yang disediakan dengan sepenuh hati. Kami tidak pasti adakah mereka terlampau menyukai perabot di gedung IKEA ataupun memang tujuan asal mereka ke situ adalah untuk tidur di sana semata-mata.Yang pastinya perkara ini memberikan satu masalah serius...

Read More